Wednesday, November 11, 2009

saya vs dia.

saya budak kecil yang comot. tudung masih senget. makan dah tentu bersepah. dia budak besar yang segak rambut tegak terpacak baju langsung tak berkedut selerak. kalau ada masalah.. saya cakap semua yang dalam hati bila lenguh mulut baru berhenti. dia banyak diam dari bercakap tak perlukan mulut dalam berfikir. kalau lapar.. saya takkan makan kalau tak sedap kalau terpaksa pun pasti menangis. dia? semua pun dia ngap takda benda yang tak dikuis. saya.. muka penuh jerawat. lepas satu, satu meletus. dia... mak aihh.licin macam pelekat muka murni lagi kudus.... saya dan dia memang banyak yang berbeza tapi masih banyak juga yang sama pernah tak dia tanya, kenapa Tuhan cipta ruang di antara jemari dia? tentulah untuk saya letakkan jemari saya pula. untuk saya pegang dia sampai hari tua.

No comments: